DAVID REINERO
Santiago de Compostela
La esterilización del material que el Sergas emplea para atender a sus pacientes dejará de estar a cargo del personal de cada centro sanitario. La Consellería de Sanidade ha decidido privatizar ese proceso de esterilización por cerca de 160 millones de euros y entregárselo a una única empresa para toda Galicia. La medida afectará a cientos de trabajadores públicos y genera dudas entre médicos y enfermeros, que coinciden en que la esterilización es un servicio sanitario clave que debe estar estrictamente controlado para evitar infecciones.
El departamento que dirige la conselleira Rocío Mosquera no ha querido aclarar por qué privatiza este servicio y se limita a decir que es una de sus “medidas para realizar una gestión rigurosa y eficiente de los recursos”. Tampoco aclara a qué materiales afectará o qué pasará con los trabajadores públicos que ahora realizan ese cometido, “pormenores” de los que solo informará “cuando estén cerrados”.
Pero el pasado día 2 el Sergas ya avanzó de forma oficial en el Diario de la Unión Europea su intención de contratar con una empresa privada el “servicio de gestión integral del proceso de esterilización del material necesario para el desarrollo de la actividad asistencial” de sus centros. Sanidade prevé licitar en marzo el contrato, del que solo ha desvelado su coste máximo, 159.720.000 euros, y que no se dividirá en lotes sino que irá a una sola firma.
La CIG fue la primera en mostrar hace un mes sus sospechas de que el Sergas pretendía dar este paso, y avanzó que la esterilización se privatizaría por 12 años, a más de 13 millones por año. El sindicato destacaba los importantes controles de calidad que se cumplen ahora en los centros públicos y alertaba de que “si esto pasa a manos de una empresa privada, estaríamos hablando de la privatización de la bata blanca, esa que dice la conselleira que no se va a producir”.
Confirmada la decisión de la Xunta, la secretaria nacional de CIG-Saúde, María Xosé Abuín, destaca que “el PP está privatizando en Galicia poco a poco los mismos servicios que en Madrid” entregó en bloque, “pero el resultado final es el mismo: una sanidad privada”. También pronostica que se necesitarán transportes especiales entre los centros sanitarios y la empresa que esterilice para evitar “riesgo para la población”, lo que supondrá un encarecimiento de un servicio que había experimentado ahorros. “Pero el Sergas no consulta con sus trabajadores ni facilita ninguna memoria económica de los servicios que privatiza”, lamenta Abuín, quien prevé que “lo siguiente en privatizarse serán los laboratorios, como en Madrid”.
Hace años que el Sergas viene externalizando servicios que antes prestaba su personal, así como integrando en macrocontratos entregados a una sola empresa tareas que realizaban varias. Pero médicos y enfermeros consultados coinciden en que la esterilización es el servicio con mayores implicaciones sanitarias de todos los privatizados o concentrados hasta ahora. Aunque esta misma semana en Santiago se tuvieron que cerrar dos quirófanos tras una avería en la ventilación que el PSdeG vinculó con la subcontratación del mantenimiento.
Atendiendo a su importe, la privatización más importante ha sido la del mantenimiento durante 20 años del nuevo hospital de Vigo, que correrá por cuenta de las mismas empresas que lo construirán a cambio de 1.400 millones. La Xunta argumenta que los servicios no sanitarios del complejo (limpieza, mantenimiento, cafetería, etcétera) se gestionarán así de forma más eficiente que con trabajadores públicos. Pero mientras algunas de esas actividades son encargadas en otros hospitales a varias empresas, en Vigo se optó por concentrarlas en un solo contrato.
El pasado verano el Sergas inició la contratación por 80 millones de lo que denominó “solución global” para sus equipos de radioterapia o diagnóstico por imagen durante los próximos ocho años. En la práctica, supone una concentración en menos manos del mantenimiento o la compra de equipos, que antes se tramitaban con varias licitaciones independientes. La CIG teme que la empresa responsable del nuevo macrocontrato acabará decidiendo qué equipos y prestaciones debe haber en cada hospital.
El BNG también ha venido alertando del retraso de “cientos de citas”, que atribuye a que se contrató el mantenimiento de todos los equipos de electromedicina con una única empresa. El mes pasado el director de Recursos Económicos del Sergas, Pablo Torres, contestó en el Parlamento que, frente a la “variabilidad” de contratos anteriores con “cientos de empresas”, el nuevo “contrato centralizado” permitirá “gestionar de forma óptima el equipamiento”, “homogeneizar” la calidad del servicio en todos los centros y ahorrar dos millones al año.
Ver tamén:
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2014/01/13/galicia/1389632309_999619.html
Freijolito xa non se agocha; agora xa nos teñen brandiños e os miserables seguen co seu programa, xa non se cortan, e fan as cousas de maneira descarada. Sen unha valoración obxectiva da proposta… o que se denomina "rodillazo". Hai que privatizar, sí ou sí, quen dicía cós sindicatos e a esquerda eran uns alarmistas...?
ResponderEliminarTeñen que dar de comer a certos "amigos" ('amiguitos del alma') ou familiares, por se veñen dadas no futuro e se o 'pailán seminarista' cae na política madrileña, teña a súa corte de amigos poderosos có upen. Nuñez Feijóo e a conselleira Mosquera asumen, ó adoptar esta fórmula, qué non hai no SERGAS profesionais con capacidade nin a tecnoloxía necesaria… Din non privatizar a sanidade pública, pero van "a trociños", ninguén se decata, comezaron polas lavanderías, o mantemento, electromedicina, a informática, esterilización... (prepárense cociña, laboratorios, celadores…) e cando te das conta do público non queda nada, e en cada anaco hai unha empresa quedándose cunha parte do beneficio económico dun problema que xeran eles mesmos. Por qué unha empresa privada vai facer algo máis barato, se as tarefas son as mesmas e eles teñen que gañar, quedarse cunha parte do diñeiro? O que se chama "beneficio" algúns tamén o chaman "plusvalía". Se ninguén o remedia, se nós non o remediamos, traspasaran o SERGAS a calquera desas empresas que se están a forrar en Madrid, Valencia, baleirando de contido o que era de todos, é dicir noso... Problemas fora!!
Mentres no consello do Goberno galego da derradeira semana, os principais "logros" foron un decreto sobre recollida de setas, e o peche do monte a senderistas cando os señoritos se dediquen a asasinar animais cas súas escopetas, amosando o poderío que perderon no catre conxugal. Xa o dixo Beiras cando dixo "…esta sanidade mataría xente!" 160 millóns! A miña extra os meus LDs…!! Vaites co pelotazo!
Cándo... os votantes, os enfermos, os desfavorecidos, todos, nos daremos conta cá privatización e a esternalización só é unha forma de meter man no presuposto publico (no noso diñeiro) a mafia político-económica incapaz de rexer a súa propia economía? Exemplos mil a electricidade, a gasofa, o tren, a auga, a recollida do lixo… as privatizacións só teñen dous argumentos: a impotencia do xestor ou a corrupción.
Precisamente agora, debido a que estanse unificado tódolos centros sanitarios e véndense en 'pack' o mellor ofertante, prodúcese cás empresas concursantes o servizo de quen proceda (?), compiten entre elas baixando prezos. Isto tradúcese nunha maior presión ó traballador e por ende, moita peor calidade. Exemplos temos de empresas concesionarias onde os traballadores empezan a ter problemas para cobralas nóminas.
Nos países avanzados están recuando, xa se decataron cá xestión privada no sae a conta. Con bos xestores a xestión pública é moito máis eficiente e económica cá "privada".
O básico, (sanidade, educación, seguridade...) debería controlarse de forma allea á política, (se cadra é moito pedir) sen que unha ideoloxía ou intereses podan cambiar os mínimos do sistema. Pero iso claro no país do zapatazo na república bananeira de
Españistan é impensable… Buafff!! Que noxo!!
Adiante Burgossss!!!!!!!!!!!!!
Creo que non hai que darlle máis voltas a algo tan claro. Lea o que lea e oía o que oía sobre a sanidade, a conclusión é evidente, a xestión privada só ten un obxectivo: o negocio en mans dos amigos dos políticos do PP. Nada máis. Un decorado, entras pola porta do público e vanche caendo euros do peto no privado onde saen gañando moito diñeiro, cada vez máis e máis, os amigos neoliberais (oligarquías), empresas con estómagos agradecidos, nas mans dunhas poucas persoas, un fluído cara a ganancia privada que alimenta con diñeiro a desigualdade. Por qué non se privatiza o aeroporto de Castellón? A cidade da cultura? (por poñer un exemplo)… Que pediu este modelo de xestión? Porque tatabexan nun baile de cifras, aínda non sabemos cal é o aforro. Consiste en eliminar probas médicas, en reducir persoal sanitario, material, en cobrar a comida ou a hospitalización ó paciente como xa fan coas ambulancias...? Eufemismos, escusas, intoxicación informativa, manipulación, etc. etc… Miremos ós pacientes de ser humano a ser humano e deixemos de caralladas. A Sanidade Pública custa diñeiro pero custa moito máis, o gastado (que non invertido) en rescates bancarios, os impostos que no paga a Igrexa, a casa real, ou o que cobran Cospedal e compañía. É só unha cuestión de prioridades e as do PP son incrementar o patrimonio de corporacións e poderosos por enriba de calquera outra. Iso, nada máis que iso. Quén nos devolverá, no futuro, a vida pública, os bens públicos, que nos están roubando?
ResponderEliminarNo se entende ben cómo lles votan a eses destrutores da idea do público