xoves, 11 de xullo de 2013

Unha de blues


Unha camiseta, a camiseta co debuxo da serie “The blues”, de Martin Scorsese (*). Si, BluesnoSil sufragase con camisetas, as XL máis grandes da música, qué facedes para ter unha? Aínda que tamén conta co patrocinio dalgúns comercios locais que creen na proposta, a partir deses euros a vontade e o traballo de persoas como Pedro, Emilio e moitos outros comprometidos coas cousas nas que creen, naceu o festival BluesnoSil, que xa suma a súa terceira edición, e é o referente por excelencia do blues na Galiza. Quen non teña alma de blues, que non leve esta camiseta, eu teño ás tres.

O blues aleita as súas criaturas eternamente, estas foron medrando, e foron polo mundo, están nos halls de luxosos hoteis, nos catres ruinosos de calquera pensión ou ciscadas libremente polas pradarías deste mundo dando orixe a novas xentes, agrupadas en torno a familias máis o menos recoñecibles. Gústame o blues porque é un tipo de música que fai sentir cousas que son afines a todo o mundo. Fala das cousas básicas; se estás fodido, pásache algo, ou estás de festa… Cousas que lle pasan a todo o mundo en tódalas partes do mundo. Dentro do blues hai espazo para moverse, pódense tocar cousas que non teñen nada que ver unha con outra. Pódense dar as reviravoltas que queiras, e sen saír do blues facer o show que faga falta en cada momento… Unha jam sessión Vermú? unha master class? unha pulpada? todo iso e moito máis foi Pulpo+Blues en O Barco. É dicir, unha vella semente africana que pode recoñecerse hoxe nos xéneros más dispares.

A música, igual que outras facetas da realidade, esixe o mesmo interese da xente por asociarse e facer cousas en común, igual nos barrios dunha grande cidade que na periferia, caracterizase porque é xente con ganas de facer e escoitar música, non falo dos festivais de Cazorla, Béjar ou Hondarribia, falo de O Barco onde hai un movemento musical importante, falo da Asociación Valdeorras Blues (organizadora do festival), falo de BluesnoSil, falo do único festival de blues de Galiza.

Gústame o blues porque, nos momentos en que necesitas unha boa sobredoses de emoción, é o que máis ma transmite.

Un ano máis, e outro festival, entre os grupos que participaron estaban Booty Sweat (Vigo), The Black Bone (Madrid), (ganadores do concurso Blues de Madrid) substituídos no último momento por  The Duolian String Pickers (Madrid), The Románticos (Guipuzkoa), Txus Blues & Jose Bluefingers (Barcelona), Big Lis & Her Rodmen (A Coruña) e Big Yuyu (Mallorca)… e diferentes actividades relacionadas, como cine, master class, actuacións musicais nas rúas, sorteo de premios, jam sessions e un taller musical a cargo de Booty Sweat ó longo da tarde do sábado. E non e só a música, senón toda unha lección de cómo organizar eventos de máximo nivel cun mínimo de recursos económicos. Dous días de concertos, e de balde, unha organización impecable, inmellorable, para público e artistas, onde nada se deixou á casualidade. Desas cousas ben feitas que non dependen só das subvencións, un traballo do que cree no que fai e faino con pracer.


Big Lis unha alma inocente, transformase sobre o escenario en muller fatal, nun espíritu desbocado de voz desgarrada, aferrase ó micro narrando historias como un griot africano. O blues de Lis swinguea adaptase o ritmo, pelexa cos mosquitos, e si se terza baila, bambea súas cadeiras, ou deixase levar no seu fluír en pos da noite.
Big Yuyu por primeira vez en Galiza! un trío de Mallorca, con tres traballos discográficos e extensa traxectoria baseada no directo, unha das bandas habituais nos escenarios de festivais e clubs de todo o estado. No 2013 arranca e volve ós orixes do grupo para recuperar os mellores temas dos traballos discográficos nun espectáculo cargado de enerxía con sons de Nova Orleáns, Chicago ou Mississippi, e co selo musical da banda, mesturando cancións de grandes clásicos con temas orixinais e un directo contrastado e avalado pola súa xira europea, en escenarios de Inglaterra e Alemaña.
The Románticos, hai grupos ou solistas ós que oes uns poucos minutos e deseguida dáste conta da súa calidade, hai algo no son, na maneira de tocar, nas composicións, que atrae. Non ten por qué ser algo especial ou orixinal, basta con que emocione, faga sentir, para chegar á esta conclusión, merece a pena prestarlle atención ó que estás oíndo.
Txus Blues & Jose Bluefingers, máis de dez anos tocando por todo o estado e con cinco discos publicados, souberon crear un estilo propio e moi particular, amén das súas propias composicións, reconverten calquera Standard de blues, rock, ou calquera outro estilo a un formato partindo do blues acústico, atrévense con tangos, narcocorridos ou calquera cosa que se lles ocorra, transformado todo con moito inxenio, unhas letras (todas en castelán) que desprenden sabor a cómic, ironía, sentido do humor… arrancan dende un sorriso cómplice ata unha gargallada. Seus concertos convértense nunha festa podémolo comprobar nós e os festivais máis prestixiosos: Hondarribia, Cazorla, Cerdanyola, Roses, Antequera, Benicàssim e un longuísimo etc...

O festival abriu o día 4 de xullo coa proxección da película "Crossroads" no Teatro Lauro Olmo, e cos concertos do venres 5 e do sábado 6 de xullo na Praza Andrés Prada, logo no Parque do Malecón, tivemos unha jam coa banda de Vigo Booty Sweat na que participaron músicos e convidados que formaron parte do pasado e o presente de BluesnoSil... gozamos dun aperitivo a base de polbo á feira regado con bo viño de Valdeorras... non importou o abafe, entregámonos ata encarar a recta final... unha forma ocorrente de facer, resulta emocionante e sorprendente ver cómo algún náufrago que quere contar a súa historia denantes de desaparecer no oleaxe…, erguese con forza, conta co apoio de músicos experimentados en outras mil tempestades… e xuntos con habilidade reúnense para celebrar o blues e manterse cando a tempestade medra… xogar con outros estilos… garántese con versatilidade e diversificación nun repertorio en favor do espectáculo, executado en escalas de blues

Agardemos que concertos coma este atraian a novos públicos cara unha mellor comprensión desta música e sirvan de inspiración para os chavos de agora, xa sexa ós que lle guste o rock ou o hip hop, a entender as loitas e o xenio que deu nacemento ó que eles escoitan día a día.




(*) “The blues”, de Martin Scorsese, onde se sumaron Wim Wenders, Richard Pearce, Charles Burnett, Marc Levin, Mike Figgis e Clint Eastwood… facendo un gran traballo de investigación, un documental feito con amor, un anaco da riqueza deste xénero musical que deu orixe a tantas variantes. Todos contan unha parte da historia, de África ós campos de algodón do sur, do delta do Missisipi a Memphis e Chicago e como se espallou polo mundo. Unha obra de arte, un himno a unha forma de música popular norteamericana e africana ó mesmo tempo, unha maneira de contar historias tan universal que ten inspirado a xente máis aló de fronteiras e continúa influíndo na música dos EE. UU. e máis aló.

Ningún comentario:

Publicar un comentario